2013. augusztus 18., vasárnap

Holdas éjszaka

Az este megint a távcső mellett talált. Szándékoztam az új csillagot megfigyelni, de a Hold áthúzta a számításom. Olyan fénnyel világított mintha nappal lenne. Ezért gondoltam maradok a Naprendszerben. Első körben sikerült még a Szaturnuszt elcsípnem a fák között. Már nagyon alacsonyan jár. Lenyugvás előtt állapotban van. A LM-ben a kép nagyon hullámzik. Sajnos a legnagyobb 200x nagyítás sem hoz ki részletet a felszínről. Azért a gyűrűs bolygó így is lenyűgöző látványt nyújt. A korai órának köszönhetően  egyedül uralja a LM-t. Csillagok nem látszanak, viszont a legnagyobb holdja a Titán kis pöttyként biztosan látszik balra tőle a gyűrű síkjától felfelé. Készítettem rajzot is, melyre kb. 10 perecem volt, mert aztán eltűnt a levelek között.


Ezután a Holdat vettem célba, ha már úgy is tönkreteszi az eget, legalább jól megnézem. :-) Az okulárt kicseréltem a Scopium kamerára és élességállítást követően felvételeket készítettem a Terminátor vidékéről. A Mare Imbrium környéke, a D-i pólus krátermezői gyöngyőrűen látszódtak. A videók feldolgozásával délelőtt lettem készen. Íme az eredmény:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések