2013. augusztus 19., hétfő

Megint a Hold!

Az M13
Tegnap este már direkt holdazásra készültem. Elhatároztam, hogy ha tudok kisebb részleteket is megörökítek kísérőnkről. Az időjárás kegyes volt, még este 10-kor is rövid ujjúban tevékenykedtem a távcső körül. :-) A Hold korán kelt, de míg megfelelő pozícióba ér volt időm nézelődni. Hirtelen elhatározással beütöttem a goto-ba az M-13-at. A cső szépen ráállt a kívánt koordinátára és láss csodát! A gömbhalmaz ott feszített a 20 mm okulár látómezejében. Csak picit kellet állítani, hogy középtájra kerüljön. Egy halvány csillagmezőben levő grízes pacaként látszott a fényes égi háttér előtt. Hiába a Hold telik. Kényelembe helyeztem magam és többszöri nekifutásra sikerült rajzon is megörökíteni a látottakat. Sajnos a gömbhalmaz nem mutatott semmilyen halmazos jelenséget, inkább hasonlított egy ködre, vagy egy közelítő üstökösre. (Igaza volt monsieur Messier-nek! :-) ) Ide majd holdtalan éjjel vissza kell térnem.

Olyan 11 óra tájban már a Hold is jó pozícióba került (értsd kiért a fák takarásából). Az okulár helyére felkerült a Scopium kamera és végigvándoroltam a terminátoron. Kedvencem a Gassendi kráter nagyon szépen látszott a Mare Humorum partján. De a Schröter völgy is szép látványt nyújtott. Részleteket 2x Barlow-val készítettem, a kép nem hullámzott annyira mint tegnap. A képfeldolgozásra elment az egész napom sajnos, de az eredmény nekem tetszik. Úgy érzem lesz ez még jobb is.
Kopernikusz kráter és a Schröter völgy

Mare Humorum és a Gassendi

Schikard kráter környéke

Tícho kráter

DNY-i vidék

Schröter völgy

A Schikard és Schiller kráterek

Gassendi

Sinus Irridum

Előtérben a Clavius

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Népszerű bejegyzések